
Mislili su u Superligi Srbije da će selidbom OFK Beograda u Zaječar podići fudbalski istok Srbije i na novoizgrađeni stadion privući publiku na mečeve elitnog ranga, ali derbi između “romantičara” i Vojvodine, koji je odigran ovog petka pokazuje da tamo interesovanje za fudbal ne postoji.
Čak ni termin nije bio loš, iako je radni dan, igralo se od 18.30 časova, ali je pitanje da li je iko došao na stadion da gleda posle Zvezde i Partizana trenutno najbolje dve ekipe na tabeli. Na tri tribine koje je kamera Arene Sport prikazivala tokom utakmice nije bilo nikog.
Tokom prenosa jasno su se čuli fudbaleri na terenu i razgovori sa glavnim sudijom i stručnim štabovima. Navijača oba tima takođe nije bilo – “Plava Unija” bojkotuje domaćinstvo u Zaječaru, dok “Firma” ne ide na utakmice koje se igraju petkom i ponedeljkom pod parolom: “Fudbal se igra samo vikendom”.
Ono što je dilema je koliko je bilo navijača na tribini iza klupa za rezerve, gde je stajala centralna kamera Arene. U izveštaju sa utakmice novosadskog “Denvika” piše da je ovaj meč posmatralo uživo 1.000 gledalaca, ali tačan podatak teško da ćemo ikada dobiti jer Superliga Srbije ne objavljuje posetu na stadionima na kojima se igraju utakmice elitnog ranga.
Zamagljena realna slika srpskog fudbala
Fotografija sa početka teksta prikazuje problem koji mnogo dublje zadire u stanje srpskog fudbala -organizacionu konfuziju, nepovezanost sa lokalnom zajednicom i potpunu otuđenost ove igre od navijača. Selidba kluba iz Beograda u Zaječar, uz nerealnu nadu da će nova infrastruktura automatski privući publiku, pokazala se kao potpuni promašaj.
Prazne tribine u derbiju, zvukovi sa terena koje prenosi televizijska kamera bez i najmanje buke sa tribina, i bojkot navijačkih grupa ukazuju na to da fudbal u ovom formatu gubi dušu. Premestiti klub bez korena u novi grad i očekivati podršku lokalne publike – bez dugoročne strategije, lokalne identifikacije i realnog razvoja – jednostavno ne funkcioniše.
Pritom, apsurdno je da ni 2025. godine Superliga Srbije ne objavljuje zvanične brojke o poseti, čime dodatno zamagljuje realnu sliku o interesovanju za domaći fudbal. Bez transparentnosti i bez dijaloga sa navijačima, teško je očekivati napredak.
