Trke za VN Brazila su pet decenija deo Svetskog šampionata Formule 1. Prvi i drugi deo kvalifikacija obećavali su neverovatno tesnu borbu za pol poziciju u Interlagosu. Ipak pred sam početak odlučujućeg dela stigli su crni oblaci, jak vetar i prve kapi kiše. Maks Verstapen je odvezao najbolji krug i osvojio svoju 11. najbolju startnu poziciju u sezoni.
NEIZVESNA BUDUĆNOST VN BRAZILA
Međutim, neizvesnost oko novih investicija u ovaj projekat u poslednje vreme postavlja pitanje budućnosti Formule 1 u toj državi. Staza na kojoj se održava trka za Veliku nagradu Brazila izgrađena je 1940. godine, ali trke Formule 1 na njoj se nisu organizovale do 1973. godine.
Staza se nalazi u predgrađu Sao Paula, po kom staza i nosi naziv „Interlagos”, što se prevodi „između jezera”. Zvanično, staza se zove „Autodromo Jose Carlos Pace”, u čast vozača iz Sao Paula koji je ostvario svoju jedinu pobedu na ovoj stazi 1975. godine, pre nego što je tragično preminuo 1977. godine. Mnogi ljubitelji Formule 1 ovu stazu poznaju pod imenom „Interlagos”.
Krajem sedamdesetih godina prošlog veka, neravna staza „Interlagos”, duga gotovo osam kilometara, uklonjena je iz kalendara zbog nedostatka sigurnosnih barijera uz stazu. Formula 1 je našla novi dom u Brazilu na stazi „Žakarepagua” u Rio de Žaneiru, gde su se trke održavale od 1978. do 1989. godine.
Nakon brojnih poboljšanja i renoviranja, „Interlagos” se 1990. godine vratio na scenu, u kraćoj verziji od oko 4,3 kilometra. Od tada je „Interlagos” redovna stanica kalendara Svetskog prvenstva Formule 1, gde su se održale neke od nezaboravnih i fenomenalnih trka, uglavnom u teškim vremenskim uslovima.
Staza je dobila novi sloj asfalta 2014. godine, kao deo većih planiranih poboljšanja koja se još nisu potpuno ostvarila. Sadržaji za gledaoce na stazi postepeno trpe zbog zuba vremena i potrebno je ozbiljno renoviranje. Trenutno je „Interlagos” u kalendaru do 2025. godine, ali njegova budućnost ostaje neizvesna. Kao i mnoge druge trke, i ova nije održana 2020. godine zbog problema uzrokovanih pandemijom koronavirusa. Godinu dana kasnije, Brazil se vratio u igru, ali pod novim imenom.
32 VOZAČA IZ BRAZILA JE VOZILO FORMULU 1
Od 2021. godine, trka na „Interlagosu” nosi naziv „Sao Paulo Gran-pri”. Bez obzira na to što Brazil već neko vreme nema svog vozača u Formuli 1, prisustvo na trkama se povećava. Prošlogodišnje izdanje tokom vikenda privuklo je oko 236.000 ljubitelja ovog sporta, što je oko 55.000 više nego 2021. godine. Povećanju prisustva doprineo je dodatak novog dela za gledaoce, poznatog kao „Heineken selo”, smeštenog uz poslednje krivine staze.
Najviše pobeda na Velikoj nagradi Brazila ima Alain Prost, čak šest, dok je na stazi „Interlagos” najuspešniji Mihael Šumaher sa četiri pobede. Prost je pet puta pobedio na stazi „Žakarepagua”. Od konstruktora, najuspešniji je Meklaren sa 12 pobeda, a prati ga Ferrari sa jednom manje. Na stazi „Interlagos”, Ferrari ima bolji učinak sa devet pobeda.
Pet Brazilaca je pobedilo na domaćem terenu od kako Svetsko prvenstvo dolazi u ovu zemlju. To su Emerson Fitipaldi, Nelson Pike, Ajrton Sena, Felipe Masa i Karlos Pase, po kome staza nosi ime.
Poredak vozača
1. Maks Verstapen Red bul 491
2. Serhio Perez Red bul 240
3. Luis Hamilton Mercedes 220
4. Karlos Sainc Ferari 183
5. Fernando Alonso Aston Martin 183