
Fudbal
Francusku ligu niko više ne gleda: Englezi platili 100 miliona evra da je ne prenose!
Devet meseci je trajala “ljubav” između DAZN-a i francuske Lige 1 – taman koliko prosečno traje sezona, ili brak sklopljen na brzinu zbog letnje euforije.
Engleska striming platforma, jedina koja je prošlog leta pokazala stvarno interesovanje da otkupi TV prava za francusko prvenstvo, zvanično se povukla iz te avanture, i to uz pozamašnu rupu u budžetu.
SOCCERBET KVOTE: FUDBALSKE LIGE SVETA
Kolika je rupa? Samo između 200 i 250 miliona evra. Plus, zbog prevremenog raskida saradnje, DAZN će morati da Ligi 1 isplati još 100 miliona evra penala.
Bolje da budemo u minusu 350 nego da vas gledamo…
Sve je počelo prošlog leta, kada su dve strane potpisale ugovor vredan 375 miliona evra. DAZN je ušao u priču sa verom da se Liga 1 može gledati, prodavati i voleti i van granica Francuske, ali ubrzo je usledio hladan tuš. Jer kad ti najveća zvezda – Kilijan Mbape – pobegne u Madrid pre nego što si uopšte krenuo da emituješ, teško je zadržati milione gledalaca.
U stvarnosti, broj pretplatnika koji su plaćali da gledaju Ligu 1 jedva je dogurao do 500.000. DAZN je, doduše, očekivao nešto sasvim drugo – bazirano na podacima koje su im dostavili francuski funkcioneri, a koji su, gle čuda, “nekako” prikazivali gledanost veću od milion.
Neko bi rekao da su brojevi bili “malo naduvani”, neko bi rekao kreativna analitika, ali DAZN se sigurno nije obradovao zbog velikog gubitka.
Dodajte tome i neodoljivu šarmantnost piraterije koja i dalje caruje u Francuskoj, a koju, prema rečima DAZN-a, niko ozbiljno nije ni pokušao da suzbije, i slika postaje jasna – prodali su im mačku u džaku.

Šta će sad Francuzi?
U međuvremenu, francuski klubovi trljaju oči i sabiraju posledice. TV prava su godinama bila ključna stavka u budžetima, a sada – ništa.
Čelnici Lige 1 pokušavaju da pronađu rešenje, pa se ponovo vraćaju na staru ideju – formiranje vlastitog kanala koji bi prenosio mečeve.
SOCCERBET KVOTE: FUDBALSKE LIGE SVETA
Ipak, to podrazumeva ulaganje u produkciju, marketing i – znate već – rad. Do sad je bilo lakše čekati da neko drugi dođe sa čekovnom knjižicom.
