Pratite nas preko:
Ferrari driver Carlos Sainz of Spain steers his car during the qualifying session ahead of Sunday's Formula One Italian Grand Prix auto race, at the Monza racetrack, in Monza, Italy, Saturday, Sept. 2, 2023. (AP Photo/Luca Bruno)
Foto: Beta/AP Photo/Luca Bruno

Ostalo

Vozač povratio u kacigu u sred trke Formule 1: Ovo je najteža trka u istoriji, u kolima je bilo 80 stepeni

Velika nagrada Katara se pokazala kao najizazovnija trka u Formuli 1 koju smo videli u poslednje vreme, a na kraju je pobedu odneo novi-stari svetski šampion Maks Ferstapen, kome je ovo bila 14. pobeda sezona.

Pored njega, na pobedničkom postolju završili su i vozači Meklarena Oskar Pjastri i Lando Noris, a odmah po završetku trke bilo je jasno koliko je to fizički zahtevno za vozače koji su bukvalno od iscrpljenosti legli u toalet pre odlaska na podijum.

dobrodoslica500

Nisu bili jedini koji su bili iscrpljeni jer je vozač Esteban Okon priznao da je povratio u kacigu, ali je uprkos tegobama završio odličnu trku i završio na sedmom mestu, što se ne može reći za Logana Sarganta koji se povukao 15 krugova pre kraja zbog dehidracije.

Nikada u životu se nisam ovako loše osećao, dva kruga sam povraćao u automobilu. Uspeo sam da stavim situaciju pod kontrolu samo mentalnom snagom, ali iskreno, nisam očekivao da će biti ovoliko teško. Obično mogu da odradim dve trke, čak i u Singapuru. Moji mišići to mogu da podnesu, ja sam u formi, ali na ovoj trci je bilo 80 stepeni u kolima – rekao je Okon.

Mehaničari su mu pomogli da izađe iz auta jer nije imao dovoljno snage da to uradi sam. Temperatura vazduha je bila viša od 30 stepeni iako je bila noć, a u bolidu temperatura može da bude veća od 50 stepeni. Vozači gube nekoliko litara vode tokom trke u normalnim uslovima, a još gore je bilo u zahtevnim uslovima u Kataru.

Voda je kao čaj na 60 stepeni

Na kraju trke vozači su podigli vizir na kacigama kako bi udahnuli svež vazduh, iako je to opasan potez koji nije po pravilima, a stanje tela opisao je vozač Ferarija.

Ovo je bila najteža trka u karijeri bilo kog vozača u Formuli 1. Nema izuzetaka. Ne verujem nikome ko kaže da nije. Posebno je teško izdržati G-sile kada ste tako dehidrirani. Možete da pijete vodu, ali imate osećaj kao da pijete čaj jer je temperatura vode veća od 60 stepeni – rekao je Ferarijev Šarl Leklerk posle trke.

Rasel je priznao da je skoro odustao od trke

– Ovo je daleko najteža trka koju sam vozio. Osećao sam se tako blizu da se onesvestim tokom trke, nikada ranije nisam doživeo nešto slično. Ne želite da se onesvestite kada vozite 320 kilometara na čas. Često treniram na visokim temperaturama u sauni, tu ti doteraju telo do krajnjih granica, ali ovo je bilo mnogo gore – rekao je Britanac.

Komentari (0)

Dodaj komentar

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena, obavezna polja su označena (*)

Ostalo